به گزارش شهرآرانیوز، آیتالله سید احمد علمالهدی در دیدار با دستاندرکاران طرح معرفتی طلیعه حکمت که عصر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولیفقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: خوشا به حال شما که در مسئله غدیر، در حال یک جریانسازی هستید و با عمق شکافی و مطالعه دقیق در این باره، رویکرد معرفت افزایی و اعتقادآفرینی را در جامعه تقویت میکنید.
وی افزود: آنچه در این باره مسلم است، آن است که غدیر سرآغاز یک مبارزه بود؛ مبارزه با جریانهایی که شاید از اساس مخالفتی هم با اصل توحید نداشتند اما با لوازم آن مخالف بودند. منظور از این لوازم نیز رهبری جامعه و مدیریت جریان اجتماعی دین خداست که همه در رهبری رسول گرامی اسلام(ص) و ولایت اولیای دین محقق میشد.
نماینده ولیفقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: غدیر را میتوان نقطه عطف تاریخ اسلام دانست زیرا تا پیش از غدیر، جریان خارجی با اسلام در تقابل بود و از همان لحظهای که ابوجهل، در برابر دعوت همگانی رسول اکرم(ص) سنگی به سمت حضرت پرتاب کرد، این مقابله آغاز شد اما پس از غدیر، جریان متخاصم به جریانهای درونی جامعه اسلامی تبدیل شد که بعد از واقعه رحلت، سقیفه ای را به راه انداختند که لوازم تحقق «لا اِله اِلّا الله» را برهم بزنند.
وی افزود: پس از غدیر، این مبارزه مستمر آغاز شد. اول شهید این جریان نیز محسنابن علی بود و پس از آن شهادت صدیقه اطهر، واقعه کربلا و 250 سال مقابله مستمر و بیوقفه اولیای الهی با حکام ظلم و جور شکل گرفت تا اندیشه اسلامی یا همان کلمه «لا اِلهَ اِلا الله» در یک مصاف بیوقفه، راه خود را به سمت تثبیت در جامعه پیدا کند.
آیتالله علمالهدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، یک مظهر از پیروزی جریان غدیر بود، گفت: پیروزی این جریان از یک نقطه عالم یعنی ایران اسلامی آغاز شد اما این مبارزه همچنان ادامه دارد و طرف دعوی در این مقابله مستمر، جریانهای سیاسی معاند، فرقههای انحرافی و دنیای استکبار و نظام کفر هستند.
وی ابراز کرد: امروز همه قدرتهای نظامی دنیا با ما سر مبارزه دارند و همه قدرتهای اقتصادی جهان به دنبال تحریم و اعمال فشار بر این ملت هستند زیرا این مردم بودند که پس از سالها، پرچم «لا اله الا الله» را با پذیرش لوازم آن به اهتزاز درآوردند و حکومت ولیفقیه منصوب از طرف امام معصوم را اقامه کردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز هم باید ما به این نکته توجه داشته باشیم که اگر غدیر را قبول داریم، بدانیم که این یک جنگ است که بخشی از آن در تقابل با انحرافات و دگراندیشیهای داخلی و بخش دیگر آن مربوط به استکبار جهانی است و اتفاقاً بخش مربوط به جریانهای انحرافی به مراتب خطرناکتر از دشمنان خارجی است و جهاد تبیین در این عرصه بیش از پیش ضرورت پیدا میکند.